A weboldalakra mutató linkek száma, erőssége nagymértékben meghatározza, hogy a Google hogyan rangsorolja a honlapokat. Éppen ezért fontos annyira, hogy a cégvezetők kellő időt és energiát szánjanak a linképítés létrehozására, fejlesztésére, hiszen ez lehet a kulcs az előrébb kerüléshez. Most jöjjön néhány tanács azoknak, akik még csak most ismerkednek a linképítés összetett világával.
Ha a weboldal csak nemrég indult útjára, akkor a honlap tulajdonosainak bizony nagy fejtörést okozhat, hogy mégis hogyan szerezhetnének linkeket. Ilyenkor remek megoldást jelenthet a PR linképítés, mint szolgáltatás igénybevétele, bár kétségkívül ehhez kell némi kezdő tőke, hiszen ezt olyan szakemberek végzik, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek a keresőoptimalizálás terén.
Bár nem a klasszikus linképítés módszereihez tartozik, de a közösségi oldalakon, például a Facebook-on, Instagram-on, LinkedIn, Youtube-on létrehozott linkeket a Google algoritmusai meglehetősen értékesnek tartják. Éppen ezért kár lenne elszalasztani ezt az elképesztően könnyű és nem utolsó sorban ingyenes linképítési lehetőséget, pláne kezdőként, amikor még nem túl sok alternatíva áll rendelkezésre.
A saját márka egy olyan jelenség, amit, ha sikerül felfuttatni és a célközönség számára népszerűvé tenni, akkor utána garantáltan nem lesz többé szükség a linképítés technikájának alkalmazására, hiszen a linkeket automatikusan fogják létrehozni az emberek. A saját márka kiépítését nem lehet elég korán elkezdeni, így akár már a kezdők is bátran nekilendülhetnek. Addig pedig marad a PR linképítés, illetve a közösségi média platformokban rejlő lehetőségek kihasználása.