Manapság elterjedt szokás az ügyfelek minősítése adott szempontok alapján. Mivel az elmúlt években rengeteg új szolgáltatás jelent meg a piacon, ezért sok esetben azok típusa határozza meg azt, hogy a megrendelőket, vásárlókat milyen osztályba sorolják a szolgáltatók. Azokat a vállalkozókat, akik prémium szolgáltatásokat vesznek igénybe, prémium kategóriás ügyfeleknek hívjuk.
A prémium ügyfelek kiemelt figyelmet kapnak a szolgáltatótól, ami azt jelenti, hogy személyre szabott szolgáltatásoknak kapnak tőlük. Amennyiben úgy szól a megállapodás, akkor bármikor panaszt tehetnek, illetve joguk van ahhoz is, hogy különböző módosításokat kérjenek, mindezt ingyen. Természetesen a szolgáltatók ezeknek a járulékos feladatoknak a költségeit is bele szokták kalkulálni az árba, így végső soron még mindig megéri nekik prémium ügyfelekkel foglalkozni.
A prémium ügyfeleknek jellemzően magas elvárásaik vannak, amiket a szolgáltatóknak teljesíteni kell, hiszen erre nem csak szóban, hanem szerződés formájában is kötelezettséget vállalnak. Tehát többek között azért is megéri a prémium kategóriás ügyfélminősítés, mert így a megrendelők nagy valószínűséggel azt kapják, amire vágynak, és nem kell csalódniuk a szolgáltatóban, ami valljuk be, manapság meglehetősen gyakran előfordul.
A felek között gyakran úgy szól a megállapodás, hogy amennyiben a szolgáltató valamilyen oknál fogva nem tudja teljesíteni azt, amit korábban vállalt, akkor az ügyfélnek joga van ahhoz, hogy visszakérje a teljes vételárat, vagy annak egy részét. A prémium ügyfelek tehát pénzügyi szempontból is be vannak biztosítva, ami az ő szemszögükből szintén egy óriási pozitívum.