Hogyan érdemes megírni egy hírlevelet?

A hírlevelezés elég felelősségteljes feladat, hiszen nem olyan könnyű összerakni, a kiküldött anyag minősége pedig a céget vagy az adott vállalkozást jellemzi. A feliratkozók várják a tartalmakat, és ha nem elégedettek, akkor leiratkoznak. A forgalomnövelés ezen eszköze működhet nagyon jól, de sajnos hamar át lehet esni a ló túlsó oldalára.

Hogyan érdemes megírni egy hírlevelet?

Mikor és hogyan érdemes kiküldeni a forgalomnövelés szempontjából?

A legfontosabb szempontok arról, hogy milyen egy jó hírlevél:

  • A legfontosabb szempont, hogy alaposan átgondolt legyen. Legyen célja, értelme, felépítése. Vezesse az olvasót, és győzze meg arról, amiről éppen szó van a levélben.
  • A hangvétel is döntően meghatározhatja a sikert. Fontos a megszólítás, a levél törzse, sőt még az aláírás is. A jól felépített szerkezet növeli a bizalmat és a hűséget.
  • A jó hírlevél cselekvésre ösztönöz. Fontos, hogy legyen valami akció, valami figyelemfelkeltés, amit kattintható gombok formájában érdemes az olvasók elé tárni.
  • Igazán érdekes hírleveleket lehet létrehozni, ha több levél egymás után összekapcsolódik, úgymond egymás folytatásai. Így több hétig lehet foglalkozni egy adott témával, ami a felhasználókban is jobban elmélyíti az érdeklődést és könnyebben vásárolnak.
  • A tárgy legyen célravezető, amely azonnal megfogja az olvasók figyelmét, hiszen a rohanó világban sokszor nincs sok idő arra, hogy melyik e-mailt nyissuk meg. Legtöbbször már a tárgy alapján eldől, hogy melyik az, ami érdekes és melyik landol a kukában.

A forgalomnövelés szempontjából a hírlevelek kiküldési időpontja a statisztikák szerint szinte mindegy, hiszen az emberek úgyis akkor olvassák el őket, amikor az idejük engedi. A visszaérkező statisztikákból lehet következtetni arra, hogy egy adott célcsoport mikor nyitja meg a leveleket, és egy idő után be lehet állni az ő napirendjükre. Ehhez azért kell egy kis idő, hiszen ahhoz, hogy értékes adatokat szűrhessünk le, minimum fél év statisztikai eredményt érdemes alapul venni.


Marketing, Forgalomnövelés
2019-05-20