A tartalommarketing ma már az egészen kicsi vállalkozások marketingmunkájának is kulcsfontosságú része. Érdekes tartalmak, vagyis a cég munkájára, szolgáltatásaira, termékeire vonatkozó információk internetes megosztásával elérhető és meghódítható a megcélzott vevői kör. A potenciális vásárlók tájékoztatása, szórakoztatása, tanítása olvasnivalókkal erős bizalomépítő módszer, amely áttételesen ugyan, de vásárlásra is ösztönöz.
Az egyszerű weboldal csomagok kitűnően alkalmasak blogkészítésre vagy személyes hangnemű weboldalakhoz.
Az online marketing eszköztárának része a blogolás is a vállalat, vállalkozás weboldalán. Egy ilyen üzleti blog legfőbb célja, hogy bemutassa a cég termékeit, szolgáltatásait, elmesélje a cég életének eseményeit, jövőbeni terveit, mindezt úgy, hogy az érdekes legyen az olvasók számára, és közvetítse a blogíró szakértelmét. A blogfelület kétoldalú kommunikációra is alkalmas, azaz az olvasók hozzászólhatnak, kérdéseket tehetnek föl, arra válaszokat kapnak, kialakulhat egy párbeszéd az adott szakterületről, ami mindenképpen pozitívan hat a cég arculatára, erősíti a márkanevet, és az ügyfelekkel, a vevőkkel való kapcsolatot.
A blog készítés összetett feladat, a folyamat több részletből áll, amelyek mindegyike fontos az eredményességhez. Szükség van egy előzetes piacfelmérésre, témakutatásra és keresőoptimalizálásra, hogy célzottan lehessen a bejegyzések szövegét elkészíteni, beleépítve az előzetesen meghatározott kulcsszavakat. A keresők ennek alapján vezetik a majdani olvasókat az egyes posztokhoz. A céges weboldal látogatottsága igen hatékonyan növelhető a rendszeresen frissülő blogbejegyzésekkel. Tervet kell készíteni a feldolgozandó témákról, a frissítés gyakoriságáról, figyelemmel követni és megválaszolni a hozzászólásokat.
A blog stílusának meghatározása sem egyszerű. El kell képzelni a majdani olvasókat, el kell dönteni, hogy milyen mélységű szakkifejezéseket használhatunk, hiszen másképp olvassa egy új autótípus bemutatását egy autószerelő, mint egy magát műszaki analfabétának érző autóvásárló. Célszerű kerülni a blogban a bonyolult nyelvtani szerkezeteket, a körmondatokat, fontos az áttekinthető, világos szövegtagolás. Elég idegesítő tud lenni az olvasók számára a szóvirágok burjánzása, a túl sok szuperlatívusz is, érdemes ezekkel nagyon csínján bánni.